Globale reisplanning

Wij, de familie Keijser, hebben van 2010 tot 2011 met onze catamaran SeaMotions, voor een jaar een ' rondje Atlantic' gevaren. We koesteren onze herinneringen in ons dit digitale "book of memories". Daarna ben ik doorgegaan met het zo nu en dan vastleggen van het wel en wee van ons leven op land.







zaterdag 7 mei 2011

Bahamian Birthday Babe

Yes, that’s me!!

Op zaterdag 7 mei 2011 vier ik mijn verjaardag in de Bahama’s, waarschijnlijk een “once in a lifetime experience”! ’s Ochtends word ik verwend met een guirlande van zelfgemaakte slingers, een feestmuts, een verjaardagslied, dikke knuffels en kussen en … kadootjes. En wat voor kadootjes! Van Sil krijg ik een door hem zelf gladgeschuurde kokosnootbakje welke hij samen met Coos heeft versierd met zelfgevonden schelpen. De kokosnoot kan opgehangen worden en is bedoeld om nieuw gevonden schelpen in te bewaren. Ook krijg ik een kettinkje met een schelpje eraan. Tico heeft een schitterend roze-rode zonnehoedje voor me gekocht waar ik erg blij mee ben, want mij lilakleurige gevalletje viel van ouderdom bijna uit elkaar. Tot slot een prachtige speech van Coos voorafgaan aan nog een kadootje: een geweldige tekening van Tico van een iPad2. Nu nog een papieren exemplaar, maar zodra we de gelegenheid hebben, wordt dit papieren exemplaar omgezet in een echte, een roze!!

In de ochtend bak ik –uit een pakje- een “red velvet cake”, een donkerrode cake. Deze wordt opgepimpt met uit Nederland meegebrachte glazuur en vervolgens versierd met kleurrijke spikkeltjes. Het is goed dat het een behoorlijk formaat cake is, want ’s middags treffen we voor een 3e keer en volstrekt onverwacht onze Duitse vrienden van de “hundertWasser”. Zij liggen een paar baaien verder dan waar wij voor anker zijn gegaan en komen direct onze kant op. De kinderen vermaken zich met kayaks, surfplanken en zeilende bijboot, terwijl Coos en ik proberen een skype-verbinding met Nederland tot stand te brengen via een matige internetverbinding. Gelukkig krijgt Coos het werkend en kan ik even kletsen met Elyn, Inge en Yvonne! Laatstgenoemden bleken al klaar te zitten met feesttoeters en al! Een geweldige verrassing en extra speciaal omdat ik dat stukje “thuis” bij vlagen best wel –in meer of mindere mate- mis!! De mailbox tingelt ook dat het een lieve lust is met allemaal lieve en leuke verjaardagsmailtjes. Het zijn heerlijke kadootjes op deze verjaardag in de Bahama’s. Dank jullie wel allemaal!! Aan het einde van de middag schuiven Horst en Anke met hun 4 kinderen bij ons aan boord en is het weer heel gezellig met wijn en chips.

7 mei 2011 gaat in het “book of memories” als een hele speciale verjaardag; eentje om nooit te vergeten!!

1 opmerking:

Ard zei

bedankt voor de leuke beschrijvingen in jullie blog en foto's, herinneringen aan schoon, helder, warm tropische wateren komen weer boven.
Ik las het artikel in zilt en omdat ik ook net een blog gestart was, moest ik toch even kijken . Geniet maar lekker van het heldere water.
Oohh en die vertaal gadget vond ik leuk, heb die inmiddels gevonden en geinstalleerd in mijn blog.
groetjes ard