Globale reisplanning

Wij, de familie Keijser, hebben van 2010 tot 2011 met onze catamaran SeaMotions, voor een jaar een ' rondje Atlantic' gevaren. We koesteren onze herinneringen in ons dit digitale "book of memories". Daarna ben ik doorgegaan met het zo nu en dan vastleggen van het wel en wee van ons leven op land.







zaterdag 14 augustus 2010

27 juli 2010, BIG FISH (door Tico)

 ‘s Ochtends gingen we met z’n allen naar de wasserette. Ik nam de bal mee, zodat we konden voetballen. Ik ging met Sil en Papa naar een veilig veldje waar we konden voetballen. Ik had de bal in het water geschoten. Ik kon hem nog wel pakken. Wat later gingen we krabben vangen. Dat deden we op de kant. Ik vond daar een complete krabbenset. Daarmee ging ik toen krabben vangen. Ik had heel veel krabben aan de lijn, maar ze vielen er steeds vanaf. Net als bij Sil. Ik zag toen ook een aalscholver die een paling had gevangen. Hij probeerde de paling door te slikken maar dat lukte niet. De paling wurmde zich steeds bijna uit de bek van de aalscholver. Uiteindelijk lukte het de aalscholver om de paling door te slikken.
Later gingen ik en Papa met de bijboot op open water “slepen”  (vissen). Papa had de marifoon mee en daardoor konden we met andere boten praten. Net toen we ophingen, voelde ik iets aan mijn lijn. Ik had BEET!! Een grote makreel zat er aan!! Die doodden we toen en toen gingen we verder . We vingen daarna niks meer, dus gingen we naar de boot. Toen maakte Papa de vis schoon en stopte ‘m in de vriezer. Daarna gingen we eten. Na het eten werd Papa gebeld door een andere zeiler. Die kwam naast ons liggen en die kwamen bij ons op bezoek. Zij maken ook een wereldreis. Later gingen ze weg en was het al half 12. Toen ging ik slapen.

1 opmerking:

Unknown zei

Ziet er schitterend en erg aantrekkelijk uit. Elke dag een nieuw spannend avontuur. Heel veel plezier met de rest van deze prachtige reis, doe rustig aan, hou alles heel en gezond.

gr. Bart Kuipers, Anita en de kids

zo af en toe zal-k jullie in de gaten houden