Globale reisplanning

Wij, de familie Keijser, hebben van 2010 tot 2011 met onze catamaran SeaMotions, voor een jaar een ' rondje Atlantic' gevaren. We koesteren onze herinneringen in ons dit digitale "book of memories". Daarna ben ik doorgegaan met het zo nu en dan vastleggen van het wel en wee van ons leven op land.







donderdag 15 juli 2010

Fysieke en emotionele rollercoaste!

Zo ongeveer voelde het voor ons de afgelopen dagen. Van 2 dagen hard werken om alles in en om het huis op orde te krijgen, denderden we door naar de boot om de laatste spullen voor de reis in te ruimen. Coos bleef er haast in toen hij een enorme hoeveelheid gevulde tassen en kratjes aan boord bracht. Het varieerde van kleding, naar LEGO en Kapla, naar proviandvoorraad tot aan muurstickers om ieders “slaapkamer” mee op te pimpen. Toen er uit die berg spullen weer een boot tevoorschijn kwam, renden we door de badkamer voor een italian shower en schoven we aan bij het happy hour van Nico en Wilma, die voor de gelegenheid met hun Oceans4 naar Andijk waren gekomen. Als toetje pakten we rond middernacht nog het noodweer mee dat over Andijk trok: niets “zachtjes tikt te regen tegen het bootluik”. Het leek alsof de wereld verging met onweer, bliksem en windstoten.

En toen kwam zondagmiddag, 11 juli …. We werden verrast door familie en vrienden die ons kwamen uitzwaaien. Opa’s en Oma’s brachten laatste cadeaus voor de kleinkinderen. Er was een speciaal voor ons geschreven lied van Miranda , Bas en kids. Er waren vriendjes van Tico en Sil. Er waren vriendinnen van Martine. Het was hartverwarmend en speciaal. Het was ontroerend en emotioneel.

Om 14.00 uur verlieten we onze thuishaven Andijk. Eindbestemming van deze eerste dag? Enkhuizen! Aldaar ’s avonds in de Mastenbar de zenuwslopende voetbalfinale Nederland - Spanje gekeken. Wederom een emotionele rollercoaster.

Maandag zijn we via Amsterdam, door het Noordzeekanaal richting Seaport Marina IJmuiden gemotord waar we rond half 6 vastlegden aan de kop van steiger J.

Dinsdag was D-day, om 11.00 uur zouden we koers zetten naar Ramsgate – Engeland. Vanaf 10.00 uur werden we wederom verrast door familie, vrienden en wat klasgenootjes van Tico en Sil die ons kwamen uitzwaaien.

Welnu, deze dagen waren een rollercoaster van gevoelens: blij en opgewonden dat we “eindelijk” vertrokken met onze Seamotions en tegelijkertijd verdrietig omdat we onze dierbaren op een steiger achterlaten.

1 opmerking:

jonah van ravenzwaaij zei

hallo tico, sil, coos en martine!
sorry dat wij jullie niet konden uitswaaien (snik)! ik hoop dar jullie een fijne reis krijgen!
voor tico: ik hoop dat je niet te vaak zeeziek wordt! zorg dat je je niet verveeld! beleef en ontdek veel! ik ga je heel erg missen maar ik weet zeker dat het een hele leuke belevenis is! voor sil: ik hoop dat je genoeg speelgoed en stickers mee heb! je gaat vast veel mooie vissen zien! ik ga je erg missen! voor coos: ik hoop voor je dat de reis zonder veel tegenslagen verloopt, en dat je niet te vaak het water in hoeft! ik ga je erg missen! voor martine: ik hoop dat jullie genoeg aanleggen zodat je soms nog even kan hardlopen! en ik hoop voor jou dat sil en tico niet te vervelend zijn! ook jou ga ik erg missen!
en voor jullie allen: ik ga jullie erg missen! en ik hoop dat jullie niet heel vaak zeeziek worden! tot volgend jaar!
en nog maals: tot in 2011!
van: jonah van ravenzwaaij!