Globale reisplanning

Wij, de familie Keijser, hebben van 2010 tot 2011 met onze catamaran SeaMotions, voor een jaar een ' rondje Atlantic' gevaren. We koesteren onze herinneringen in ons dit digitale "book of memories". Daarna ben ik doorgegaan met het zo nu en dan vastleggen van het wel en wee van ons leven op land.







vrijdag 10 juni 2011

Op weg naar de Azoren (8)

Dag 8 is donderdag-dipdag. Hoewel... de dag begint prima.
Rond 09.00 uur trekt de wind een beetje aan en kan de motor uit. Op grootzeil en gennaker is het ondanks de zwiepgolven van opzij prima varen. Ik stort me op het bakken van brood. Halverwege dit proces moet ik het eindresultaat bijstellen: het deeg is namelijk niet gerezen. Als alternatief maak ik er pizzabroodjes voor de lunch van. Een 2e deeg, met daarin iets meer gist, doet het beter en daarmee is het ontbijt voor de volgende ochtend direct klaar.
Dan de dip: in de namiddag hebben we de eerste bummer te pakken. We krijgen een foutmelding als we de weerkaart via de ssb willen binnenhalen. Vervolgens is Coos is bijna de gehele avond bezig om dit op te lossen. Helaas vooralsnog zonder succes. Probleem zit 'm niet in modem, serial port, connectie ssb of laptop, maar lijkt te maken te hebben met een "bug" in een nog te ontvangen bericht welke klaarstaat op een server. To be continued.
De 2e bummer hebben we 's avonds en 's nachts als we onophoudelijk worden getrakteerd op een heuse lichtshow. Niet van een prachtige maan die voor ons de weg naar de Azoren verlicht. Nee, bliksem! Voor ons, achter ons, naast ons! Uit voorzorg gaan laptop, netbook, satelliettelefoon en iPhone in de oven en trekken we de marifoonantenne er uit. Deze bliksem houden we de hele nacht met af en toe een forse regenbui en windshift erbij. We zigzaggen tussen de ergste buien door. Coos slaapt niet en ik nauwelijks.
Nee, ik vind het even niet zo leuk op deze grote plas water. Eigenlijk zou ik nu veel liever in de file op de A9 naar Amsterdam willen staan, ofzo.
Tot slot: om deze iets minder sprankelende update nog een beetje leuk te maken, hieronder de limerick van Tico:

Er was eens een haai
die woonde in een grote baai
daar zwom heel veel vis
alleen hapte de haai steeds mis
Dat was niet zo fraai

Nog af te leggen afstand (om 06.00 uur lokale tijd): 719 mijl

Laatste update: probleem met de foutmeldingen met de SSB email is voorlopig met een ' workaround ' opgelost. Tijdelijk gebruiken we een nieuwe callsign voor de Winlink mail. Opluchting dat we weer weerkaarten kunnen ophalen!

Geen opmerkingen: